سایه های نور و....

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

عطر خونه و نیت من

سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۲:۰۰ ب.ظ

وقتی کلاس ساعت ۱ کنسل میشه، چی میتونه این لحظات رو واسم شیرین تر کنه؟ نوشتن اینجا 😊 ارائه م رو هم آماده کردم صبح، که ساعت ۳ که کلاس دارم، حل باشه پس با خیال امن و آرام و مشعوف و راضی از خود، اینجا هستم.. 

 

البته اندکی ارتباطم با روح جهان، اتصالی پیدا کرده و قطع و وصل میشه  😅 و من رو داره به جاهایی میبره و می یاره که ازش بعدها خواهم گفت حتما... 

 

اما  برش لحظه ی من: توی روز ملس پاییزی با نور باحیاش لم دادم. طلایی کمرنگ آفتاب، پرده رو درخشان کرده؛ خونه برق میزنه و شادابه..  گرمی مطبوع و ملایم هوا، قرارم رو افزون میکنه.. عطر کره ی محلی برنج همراه با دارچین و زنجفیل و زعفران مرغ، فضا رو سرشار کرده... و من مینویسم .. 

 

منی که سازنده و خالق این لحظه م و میتونم توی اصالتش غرق بشم؛ اصالتی که رنج و لذت، شادی و غم، سفیدی و سیاهی و تضادها رو همزمان داره و من حل شدم تو این اصالت. درک این اصالت، صلحم رو برقرار و جنگم رو پایان داده.. 

 

حالا دیگه میرم، ماست و خیارم رو آماده میکنم با خیارهای خیلی ریز خرد شده.. شوری های مامان رو میریزم تو کاسه ی آبی پررنگم.. تو بشقاب کرمی رنگم غذا میکشم و ضیافتی واسه خودم راه میندازم..

حواسم به خودم هست؛ مولتی ویتامین هام رو میخورم و چاییم رو حتما با فاصله از نهار میخورم که آهن غذام رو نزنه بپکونه 😉 و برای کیک سیب خونگیم همراه با چایی تازه دم زنجفیلی، صبر پیشه میکنم 😅 😇

 

خیلی ظریف و جزیی نگر و باتوجه و با مهر، مراقب خودمون باشیم.. درسته که باید عاشق خودمون باشیم اما واقع بینانه ش اینه که یه وقتایی عشق دوره اما همیشه میشه مراقب و محافظ خود بود و بهش توجه کرد؛ گاهی فقط کافیه مراقبت و محافظت و توجه به خود، جایگزین عشق به خود بشه بدون جنگ و تقلا ... بعد آرام آرام عشقه شکل میگیره و پایه هاش سفت و محکم میشه.. 

 

ذکر روز: با هرآنچه خلاقیت و نیرو دارم، صلح را جایگزین جنگ و تقلا و مقاومت میکنم و این لحظه و این زمان را همانطور که هست میبینم بی قضاوت و میپذیرم بی عجله.

 

 

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۰۴
سایه نوری

نظرات  (۹)

۱۹ آذر ۹۹ ، ۲۳:۴۳ گیسو کمند

صلح و آرامشت پایدار سایه جان :)

من حتی ایمان دارم اگر موقعهایی که عاشق هستیم و سرشار از انرژی مثبت اونقدر انرژی خوب به دنیا میدیم و روزهایی که بی حوصله و کم انرژی هستیم ، هستی جواب خوبیهامون رو میده و برامون انرژی خوب میفرسته. خدا جهان رو با یک نظمی آفریده انگار که برای هر کدوم از ماها بانک انرژی وجود داره وقتی خوبیم ناخودآگاه انرژیمون در این بانک سپرده گذاری میشه و وقتی حالمون خوب نیست خود بانک خیلی هوشمندانه به اندازه ی نیاز از سپرده ی انرژی خوب برامون میفرسته.

پاسخ:
گیسوی خوش فکر،، عالی بود این کامنتت و حسابی قبولش داشتم.. 
مرسی ازت.. 

سایه جان

دوباره سلام

منظورم از نظر علمی نبود

از نظر مزه بود

ماست و ترشی با هم خوشمزه میشن آیا؟

دل آدم غش نمیره با خوردنشون آیا؟

 

میگم آش و کشک اشکالی دارن با هم؟

پاسخ:
شوری بود ساریناا جان شوریی 😅😅😅
والا شوری با ماست و خیار خوب بود 😅 حالا همه ش رو هم که باهم نمیذاری تو دهنت.. نوبتی .. با کنترل خود 😊😊
آش و کشک که نهههه ... اما کشک و سرکه باهم میگن خوب نیست اما منکه از بچگی گوش ندادم 😅

آقا پست و جوابهام رو درست نمی خونیاااا ...  🙃🙃🙃

سلام سایه جان 

خوبی؟

آقا ماست و ترشی اینا با هم می سازن و خوبن آیا؟

 

پاسخ:
سلام سارینا جان.. 
ممنونم..
اون که شوری بود اما خب میگن ماست و ترشی باهم خوب نیستن .. نمیدونم والا.. من اکثر مواقع به تغذیه م توجه میکنم چون کلا هم از بچگی عادت کردم اما خب یه موقعهایی رو حتما میذارم واسه ناپرهیزی.. آشم رو مثلا حتما باید با کشک و سرکه بخورم.. کلا خیلی پرهیزکنی و زیادی قانون مداری تو یه چیز در توانم نیست 😊😊
سخت نگیرر 😅😅
۰۶ آذر ۹۹ ، ۱۹:۵۲ حامد سپهر

چند روز پیش با یکی از دوستان در مورد انرژیهای اطرافمون و کائنات که میتونن سرنوشتت رو عوض کنن و درباره چشم سوم که باید فعال بشه صحبت میکردم و درباره این میگفت که فقط سه ما مونده تا نیروهای روشنی بر نیروهای تاریکی غلبه کنن صحبت میکردیم و با وجود اینکه زیاد به اینچیزا و گویندگانشون اعتقادی ندارم ولی دوست داشتم باور کنم

پاسخ:
من مطمئنم که انرژی های ما+مسئولیت پذیری های خلاقانه مون میتونه سرنوشت ما و کائنات رو زیرو رو کنه... به نظرم نیروهای روشنی همین حالا هم هستند؛ تاریکی ها هم... تا بوده همین بوده و خواهد بود؛ هم آغوشی ناتمام روشنی و سیاهی... 

یعنی من با چشمانی گرد و دهنی باز کامنت مینا رو خوندم و جواب تو 

من تو پست آخرم در مورد ترشی هایی که انداختم نوشتم 

بعد این کامنت ها مال قبل از اون پسته و من اونو نوشتم در حالیکه این کامنت ها رو ندیده بودم 

آخر رویداد همزمان بودا 

اصلا یادم نیست مینا اینجا از کدوم مدل ترشی خورده چی داشت توش؟

یه عکس گرفتم از ترشی هایی که امسال درست کردم و چیده بودم کنار هم میخواستم بذارم اینستا جهت ابراز خود یا پز دادن چه میدونم مثبتش بشه نمایش هنر دست بعد گفتم الان همه میگن فکر کردی هنر کردی حالا؟ تو آخرین نفری که امسال ترشی درست کرده 

 

همینقدر خودتخریبم من 

پاسخ:
اول کامنت تورو خوندم بعد پستت رو و حالا اومدم جواب بدم.. 
هماهنگی عجیبی بودااا نسییم ... 

ببین بذار بگن .. ببین بذار فکر کنن ... ببین خودت و حست و کیفت مهمه ... 
میدونم اینها رو حفظی و خیلی وقتها همینی اما دنیا به ج ه ن م و فکرش.. 
۰۵ آذر ۹۹ ، ۱۰:۲۲ بلاگر کبیر ^_^

سایه من واقعا از سینه چاک های دو آتشه ی ترشی و شورهای خونه ی مردمم.. بیشتر ترشی البته. و خوشمزه ترین ترشی های زندگیمو خونه ی نسیم خوردم. دو تا ترشی داشت عجیب غریب که من الان اسمشونم یادم نمونده.واااای نگم برات (بذار بگم تو هم یه کم آب دهنت بریزه)

یعنی فکر کن من جدیدا میخواستم یه دوره رژیم لیمومی بخرم ، دیدم ترشی توش ممنوعه با خودم گفتم زن باید خوشگل باشه ، تپل و کمی چاق اصلا 😂😂😂😂 (اشاره به اون ترانه ی من دلم ماری رو میخواد وای یهو اومد تو سرم 😁)

پاسخ:
واای واایی از ترشی های خونگی جدید مینااا  .. موفق شدی، از دهنم آب راه افتاده 😅
کی بشه ترشی های خونه ی نسیم رو بخورممم مممننن ..
خوشمزه ترین ترشی های من،، مال مامان بزرگم بودن که آوازه شون دراززز بود 😅😅 اما دیگه نمیتونن درست کنن 😪
۰۵ آذر ۹۹ ، ۰۰:۳۶ بلاگر کبیر ^_^

من که اون عبارتِ شورِ مامانو میریزمو تا همینجاش خوندم تا آخرش آب دهنمو جمع کردم.

پاسخ:
میناااااااااا 😅😅😅
عالی بود .. 
۰۴ آذر ۹۹ ، ۱۴:۰۷ آقای بدون نقطه :)

بعد از پیام واریزی هیچ چیز آدمو مثل کنسلی کلاس خوشحال نمیکنه :)

😂🗡️

پاسخ:
😂😂😂
و باز هم کنسلی کلاس چه میکند 😅

چیزهای کوچیک روز آدمو میسازن:)
از کنسلی کلاس تا یه اب دوغ خیار کوچولو..

پاسخ:
هیچ چیز اندازه کنسلی کلاس تو این پست مورد توجه قرار نگرفت 😅😅
به به ظهر تابستون و آب دوغ خیار ... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">