سایه های نور و....

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

قانونهای زندگی من

جمعه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹ ب.ظ

وقتی شبم رو با دعوا خوابیدم هرچند تهش به اشکهای عاشقانه و کلمه های جادویی کشید اما حل نشد!

وقتی صبحم رو بی انرژی و دیرتر از همیشه پا شدم هرچند تهش به یک میز صبحانه ی ساده و دلچسب کشید اما حل نشد!

 

اما با وجود همه چیزز، وقتی از فکر نوشتن تو وبلاگ و گذاشتن عکس اینجا، قلبم کوبید و رقصید و ۲ برابر بیشتر خون ریخت تو تن رگهام، آزاد شدم با اینکه حل نشد! 

 

با اینکه الآن کمی قلبم گرفته و منقبضه.. اندکی استرس دارم.. منتظرم و گیجم و فلان(بیشتر از این حال حس یابی ندارم 😊) اما فکر کارهایی که دوسشون دارم، هنوز میتونه پرنده م کنه. فکر تماشای ماه کامل هنوز میتونه دیوانه م کنه.. اینها قوی میکنن منو؛ قوییییی....

 

فکر خوندن و نوشتن و قوی کردن زبان و کتابهایی که میخوام بنویسم و سفرهایی که میخوام برم و دانشگاه و رشته ی عزیزم و کسب و کارم و استقلالم و....

حتی فکر همین حالا، همین لحظه ی ساکت حل نشده هم، قلبمو دی جی میکنه و سلولهامو رقصنده هایی رها و بیخیال و آزاد😊😊

 

به خودش که فکر میکنم، همین حالا دلم براش تنگ میشه؛ واسه صدای عجیب و چشمهای عجیب ترش...

همین حالا هم دونفره هامون دلم رو آب میکنه... دونفره ای که از قرنهاا پیش شروع شده و بارها ترک خورده، خرد شده حتی! بارها خراب شده، له شده حتی،، اما هنوز هر روز که روز نو میشه اونم نو و تازه میشه با اینکه حل نشده!

 

بعد به این فکر میکنم چرا باید منتظر باشیم:

رابطه ها حل بشن...

ترسها، شجاع بشن... غمها، شادی بشن... کمبودها، زیاد بشن... بعد زندگی کنیم،، بعد کاری که میخوایم رو بکنیم؟؟!!

 

اصلا این بعد،، کی از راه میرسه که هزار ساااااله نرسیده!!

 

اصلا چرا همیشه تو فکر حل شدنیم؟ چرا همیشه تو فکر بهتر شدنیم؟ چرا یک بار حل نمیشیم؟!

آخه مگه همینی که هستیم، چشه؟ مگه با همینی که هست و هستیم، نمیشه کاری کرد؟؟

من میدونم اگه با همینی که هستم و دارم، نتونم با هیچ چیز دیگه م نخواهم تونست............... 

 

چرا فکر میکنیم سرخوشی مال بعده... ؟؟؟

چرا فکر میکنیم شادی باید نفر دوم باشه؟! باید وابسته به دیگری باشه؟! شادی، قوی و مستقل و تنها و وارسته و جادوییه....

شادی بی دلیل رخ میده اگر ما با همه چیز زندگی کنیم:

با غممون، با رنجمون، با کمبودمون، با لذتمون، با اشتیاقمون، با ...........

با حل نشدنهامون... !! 

 

 

#انتظار_رو_خاموش_کن

#زندگیت_رو_روشن_کن

#حل_نکن

#حل_شو

 

#این_پست_ادامه_دارد... #چون_حل_نشده !!!

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۹/۰۶/۱۴
سایه نوری

نظرات  (۱۰)

سلام سایه

نمی دونم چرا 

ولی دلخوری ها یا دغدغه ها گاهی تمام فکر آدمو پر می کنه 

وقتی آدم پر از این افکار باشه خیلی سخته لذت بردن

 

میشه جلوی بعضیاشون رو گرفت ولی جلوی بعضی دیگه رو شاید نشه

پاسخ:
آره سارینا تا حدودی میفهمم چی میگی... 
اینکه میخوام به تمامی زندگی کنم یعنی حتی حس و حال ناخوشایند این لحظه م رو هم ببینمش، بشنومش و توش هشیار و بیدار و آگاه باشم.. اول بپذیرمش و بعد ازش لذت ببرم حتی.. لذت هم نشد، دیگه لحظه م رو نزنم نابودش کنم.. اینکه کامل و همیشه تونستم نه..
 اینکه بخوام خارج از کلیشه و شعار و اندرز و غیر واقعی بودنم حرف بزنم، باید بگم میشه و عجیبه و عجیب کار میکنه.. خب دغدغه هه باشه یا دلخوریه یا فلانه؛ چی ازش میشه کشید بیرون؟ اگه با اینها، با دغدغه نتونیم زندگی کنیم، بدونشون هم نخواهیم تونست.. این البته تجربه ی منه و همونطور که گفتم اگر بخوام شفاف و حقیقی ازش بگم باید بذارم بیشتر بره جلو.. 

میدونی کی دوست نداره شادیش رو تقسیم کنه؟
لذت کادو دادن بیشتر از کادو گرفتنه! به نظرم

از اون ور بهش نگاه نکن یکم بیا اینور تر یکم دیگه آها درسته ازینجا بهش نگاه کن
اینجوری شادی ات رو با یکی در میون گذاشتی اینجوری حال خوب تکثیر شده
مهم حال دلته! اگه خوشحالی دو نفره بیشتر حال دلت رو خوب میکنه تو الان تو بهترین جای کره زمین در بهترین زمان ممکن وایسادی 

ازش لذت ببر

پاسخ:
پراکندن شادی، نورهای قلبمون و ستاره بارون کردن دنیا که از واجباته.. 😊
اما خب من منظورم خود شخص شادی بود! اینکه همه ش منتظریم مشکلات حل بشه، کنکور تمام بشه، خونه بزرگتر بخریم، فلان موضوع رد بشه و... بعد شاد بشیم، بعد لذت ببریم.. منظورم اینه که که شادی رو به هیچ موضوع و آدم و... وابسته ش نکنیم، چون شادی به تنهایی هم میتونه رخ بده.. حتی وقتی داریم ناخوشایندی رو تجربه میکنیم، میتونیم لحظه رو با همه ی اونچه داره درک و زندگی کنیم.. 
دونفره های حقیقی و سلامت و زیبا که، موهبت عظیمی هستن.. اما خب تا قبلش تنهایی های باشکوه و مراقبتهای شخصی و عزت نفس نباشه به نظرم رخ نمیده؛ قبلش باید شادی های تک نفره داشته باشیم، حتی بعدش.. حتی در طولش.. 
ممنونننم... 

قانع به خیال ز تو بودیم چو حافظ / یا رب چه گداهمت و بیگانه نهادیم

من تو زندگیم یه جایی به بعد دیگه از کسی انتظاری نداشتم که برام کاری کنه نه تو کار ، نه تو روابط اجتماعی و نه حتی تو روابط عاطفی سختی ش این قسمت آخر بود توی روابط عاطفی انتظار شده یه قسمت لاینحلش کاری به درست و غلطش ندارم ولی هی از همدیگه انتظار داریم وای به روزی که طرفت انتظاری اازت نداشته باشه پیر میشی در حد فاصل پلک زدنش ...

این پاراگرفت نابودم کرد "چرا باید منتظر باشیم: رابطه ها حل بشن... ترسها، شجاع بشن... غمها، شادی بشن... کمبودها، زیاد بشن... بعد زندگی کنیم،، بعد کاری که میخوایم رو بکنیم؟؟!! "

پاسخ:
چه بیت زیبایی... 
توقع نداشتن از هیچکس، هنر بزرگیه؛ یاد گرفتنشم عجیبه.. منم دارم یادش میگیرم اما هنوز مونده تا آموختن کامل.. 
میدونید منظورم از اون انتظار، لزوما توقع از دیگری نیست.. منظورم منتظر نموندن برای هیچ چیزه: خونه بهتر، ماشین گرونتر، رسیدن به فلان آرزو، رابطه بهتر، زیادتر... اگه همین لحظه نشه، با هیچ بیشتر و بهتر و بزرگتری نمیشه.. اگه همین لحظه به تمامی زندگی کنیم با غمش و شادیش،، و آزاد و بی انتظار باشیم، شگفتی ها از راه میرسند؛ چون اتفاقای خوب اونجایی سر میرسند که منتظرشون نیستیم.. 
انشالا همه مون مدام نابود و ساخته.. نابود و از نو ساخته بشیم 😊
وای به روزی که طرفت... پیر میشی در حد فاصل پلک زدنش؛ زیبا بود 😊
۱۵ شهریور ۹۹ ، ۱۲:۴۹ مترسک ‌‌‌‌‌

انتظار و صبر و اینا خیلی خوبنا اما متأسفانه یه جاهایی جواب نمیدن :|

الانت رو زندگی کن، الانت رو زیبا کن، از الانت لذت ببر، این روز و ساعت و لحظه و سن، فقط همین الان اتفاق میفته و فردا یه روز دیگه است و تو یه روز بزرگ‌تر از الانتی و ممکنه چیزی که الان خوشحالت می‌کنه، فردا برات احساس خاصی رو بروز نده... مثلاً کسی که امروز عاشقشی و اگه بهش نگی، ممکنه فردا خودش با یکی دیگه ازدواج کنه بره و تو بمونی و یه عمر حسرت و دیگه وقتی یادش میفتی لبخند نمی‌زنی، اشک می‌ریزی...

پاسخ:
دقیقا اصلا صبر و انتظار خیلی جاهاا جواب نمیدن.. چون چیزهای خوب وقتی منتظرشون نیستیم از راه میرسند!
منم از وقتی یاد گرفتم، لحظه رو به تمامی زندگی کنم حتی با غمش در کنار شادی هاش،، زندگیم زیرو رو شده..‌
اصلا به تعویق انداختن شاد کردن آدمها حرومه؛ دوستت دارمهای واقعی آدمها رو شاد میکنه 😊😊
من رابطه ی طولانی عجیب فرسایشی رو گذروندم؛ که کاش بشه و بنویسمش و حالا که اون رابطه رسیده به زیر یک سقف و ۳ سال و نیم هم ازش گذشته، بیشتر از هرچیزی بهم یاد داده طوفانها میگذرند، خرابیشون فراموش میشه.. و ما هی قوی میشیم از یادآوری چیزهایی که گذروندیم به خودمون.. 
آره اون زمان اندازه الآن تو لحظه نبودم؛ بلدش نبودم یعنی... اگه بودم بیشتر کیف میکردم و بیشتر بیخیال میشدم و بیشتر میگفتم: دوستت دارم...  

به قول دکتر شریعتی:

 سِنت که بالا می‌رود کلی دوستت دارم پیشت مانده، کلی دلم تنگ   شده و عاشقتم مانده که خرج کسی نکرده‌ای و روی هم تلنبار  شده‌اند!

پاسخ:
همینطوره واقعا... قشنگ بود... 
اصلا منتظر بعد که باشی کلی دیوانگی و زندگی و هیجان و لذت و خلق و عشق ..... رو دستت مونده که قبل از هرکسی، خرج خودت نکردیشون..
اصلا به تعویق انداختن شاد کردن خودت و بقیه، حرومه 😊

چقدر زیبا و قشنگ و دوست داشتنی نوشتی سایه جان :)

من ی قانون نانوشته برای خودم نوشتم

اونم اینه که حق دارم ناراحت بشم ولی حق ندارم ناراحت بمونم :)

پاسخ:
ممنونم فائزه جان 😊😊
به به به این قانونت که به خودت فرصت میدی و از توش فرصت میسازی.. 

زیبا و تاثیرگذار 

پاسخ:
ممنونم 😊😇

منم تجربه ش کردم. نباید منتظر بود. چون چیزی عوض نمی شه مگه اینکه دست به کار بشیم

 

پاسخ:
آره بندباز درست میگید... اما اگه منتظرش نباشیم،، و فقط لحظه رو زیبا زندگی کنیم یا زیبا تاب بیاریم یا هرجور بلدیم مشتاقانه زندگیش کنیم،، و قدرتش رو صاحب بشیم، حتی اگه دست به کار نشیم هم، عوض میشه؛ یه جوری که عوض شدنهای قبلی پیشش هیچن... 

تو واقعا به معنای واقعی این جملاتی که هر روز بهمون میگن، رسیدی

پاسخ:
شاید میم عزیز.. 
من به تجربه ایمان دارم؛ من از تجربه هام میگم و یقینم.... 
اما هنوز سیاهی و تاریکی هست و من هربار جملات تازه ی خودمو میسازم، شایدم کشف میکنم یا بهتره بگم رها میکنم و کشف میشه و ساخته میشه بی اینکه بخوام و بجنگم و بکشم،، هرچند جنگم هست اما جنگ نرمه انگار 😊..
چونکه جلوی چیزی رو نمیگیرم حتی سیاهی،، فقط میرم تو دلشو پیش میرم و کیف میکنم و سفیدی خودش ساخته میشه. و کشف از راه میرسه. 
مرسی از کامنتهای سخاوتمندانه و حال خوب کنت.. 
۱۴ شهریور ۹۹ ، ۱۵:۵۸ بلاگر کبیر ^_^

جیغ و دست و هوررررراااااا

پاسخ:
به به 😊😊😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">