سایه های نور و....

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

تک جمله!!

دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۴۴ ب.ظ

شاید تنها راه نجات ما اینه که آسیب پذیری هامون رو،، رو بازی کنیم؛ نجات از قدرت، از توهم، از اهمیت، از اسارت، از منیت، از اثبات، از ایده آل گرایی، از عجله، از دروغ، از دیگری، از وابستگی و ...  از جهان.

و این بیش از هرچیزی شجاعت و جسارت و دیوانگی میخواد... 

و این بیش از هرچیزی استقلال و توان شخصی و مسئولیت پذیری واسمون میسازه...

و این خلق هامون رو زیاد و وسیع و جسورانه و آزاد میکنه.. 

و خلق ناشیانه ی آزاد، خیلی چیزها رو بی اهمیت و دور و محو میکنه ... 

اینجوری نه کوچکیم، نه بزرگیم بلکه کافی هستیم؛ کافی و درخشان و نفوذناپذیر!!

نظرات  (۱۰)

و بعد از تمام اینها اگر بارها و بارها زمین خوردیم و شکستیم، نترسیم. صبر کنیم و زخم هامون رو ترمیم کنیم و دوباره انرژی بگیریم و از نو بلند بشیم و به راهمون ادامه بدیم.

پاسخ:
دقیقا .. دقیقا بندباز عزیز؛ پیش روی با هرچیز و پذیرایی،، قدرت عجیبی به دنبال داره. و کیفیت زندگی و لذتش ازش رو صد چندان میکنه.. 

من خیلی دوزاربم کجه😂

از بس ذهنم شلوغه و درگیرم...

سعی میکنم بفهممش چون قطعا به دردم میخوره

اینروزا خیلی کلنجار میرم با خودم

نه بخاطر پنهان کردن این چیزا ، بخاطر از بین برنشون

یعنی چجوری بگم....

بخاطر اصلاحشون

پاسخ:
نه باباا 😊
از بین بردن و اصلاحشونم با یه نگاه نو ببین؛ آسیب پذیری ما شاید گاهی قابل از بین بردن نیست. فقط قابل دیدن و پذیرش و استفاده ست.. ازش استفاده کنیم. 

احساس میکنم داری اینا رو به من میگی! 

مخاطبش منم؟ نمیدونم یجوری انگار منم.

پاسخ:
نه واقعا.. اینطور نیست.. چرا اینجوری فکر کردی آخه؟؟!!! 😊🤔
یعنی کلا مخاطبم هیچ وقت کس خاصی نیست؛ بیشتر خودم و خاطره هام و تجربه هام مخاطبم هستن. کسایی که از قبل و بیشتر بشناسن منو میدونن خیلی به پذیرش آسیب پذیری، رهایی توهم، رهایی ایده آل گرایی ایمان دارم. من قبل از هرکسی واسه خودم و یادآوری به خودم مینویسم انگار. چون خودم هیچ وقت از نظر روحی و روانی راحت نرسیدم؛ کسی لقمه آماده دهنم نذاشته انگار. سختی و رنج و نرسیدن رو بلدم. دارم انگار خودمم بلد میشم و میپذیرم این وسط. واسه همین واسه خودم حرف میزنم و می نویسم و پرورشش میدم. هرچند خیلی وقتها فکر میکنیم کلمات دیگری دقیقا خطاب به ماست؛ و همه مون تجربه ش رو داریم. 

سایه جانم میشه توضیح بدی ، رو بازی کنیم یعنی چی؟؟؟

پاسخ:
منظورم اینه که سعی در مخفی کردنشون نداشته باشیم. بپذیریمشون و مدام در حال کلنجار رفتن با خود نباشیم. مدام دنبال پیدا کردن راهی برای پنهان کردنشون نباشیم. بذاریم بزنن بیرون و هربار ما رو آزادتر و رهاتر کنن. هر بار با نشون دادنشون، قدرت از آن ما بشه، نه اونا.. برگ برنده دست اونا نباشه. که هربار نتونن بهمون بگن اگه فلان نباشی، من رو میفهمن. کنترل ما دست اونا نباشه.. راه رو ما انتخاب کنیم نه اونها..
میفهمی چی میگم اقاقیا جان؟؟
۲۲ مهر ۹۹ ، ۱۲:۱۵ گیسو کمند

کتاب محکم بایست. نویسنده سوند برینکمن.  مترجم حمید رضا توحیدی . نشر میلکان.

این کتاب توی لیست کتابهایی هستش که میخوام آخر مهر درموردشون پست بذارم و معرفیشون کنم.

پاسخ:
مرسیییی جانم..
میذارمش تو لیستم.. با اینکه کتاب خوندن هام بد و بی نظم و کم شدن به شدت 🤭😐
به به؛ منتظر معرفیت هستم.. 
۲۲ مهر ۹۹ ، ۰۱:۵۱ گیسو کمند

این دقیقاً همون چیزیه که سوند برینکمن از اون به عنوان مقابله با جنون خودیاری نام میبره.

اینکه اصلاً ما درقبال هیچ کس و هیچ چیزی مسئول نیستیم که همیشه نشون بدیم که حالمون خوبه و زخمی نشدیم. کتاب محکم بایست رو خوندی سایه؟

پاسخ:
مقابله با جنون خودیاری... 👏👏
دقیقا گیسوو.. و چه زندگی عجیب میشه وقتی فقط خودتی و راحت و رها و رو.. 
 نه جانم نخوندم. لطفا اطلاعات مترجم و ناشرش رو بهم میدی. مرسی.

تنها راه نجات ما اینه که کلا رو بازی کنیم 

همه چی رو 

پاسخ:
دقیقا نسیم، دقیقا.. یعنی شگفت انگیزه این رو بازی کردن.. 

تفکرتون پویا...بسیار زیبا...

پاسخ:
بسیار ممنون... 

عالی....

پاسخ:
ممنونم ... 

اگر بازی کنیم و بازی را با واقعیت اشتباه بگیریم چی ؟!

پاسخ:
هرچند فکر میکنم واقعیت و هرچیز و همه چیز ساخته ی ماست.. اما من اینجا منظورم از رو بازی کردن این بود که بپذیریم آسیب پذیریم و سعی در مخفی کردنش نداشته باشیم. و شجاع و رو و رها و بی اهمیت به خیلی چیزها، معلق در زندگی باشیم.. در واقع رو بازی کردن در برابر مخفی منظورمه.. نه بازی در برابر واقعیت.. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">