سایه های نور و....

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

تمرین ندانستن

شنبه, ۶ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۲۸ ب.ظ

اومدم اینجا کاملا ناگهانی و بی فکر که ندونم؛ ندونم میخوام چی بنویسم؛ ندونم بازی امروز چه جوریه؛ ندونم کلمات امروز خودشون من رو به کجا میبرند و من رو به کجا میکشند و کجا مرگم میدهند و کجا از نو زندگی!! 

 

فقط دارم پیش میرم.. میرم جلو و کارهام هم میرند جلو؛ سر کلاسها سوالات رو منم که جواب میدم بدون اینکه بخوام بدون اینکه قبلش خودکشی کرده باشم و بدون زور اضافه.. و کارم و برنامه هام و غافلگیری های جهان و هستی هماهنگ سخاوتمند که هرروز هستند و ادامه دارند..

من اصلا واسه م اهمیتی نداره میخواد چی بشه فقط میخوام باشکوه و دیوانه وااار پیش برم.. 

 

اصلا مهم نیست قدمهام چقدر محکم و بزرگ و عجیب هستند فقط میخوام قدم از قدم بردارم و میخکوب نشم.. من تجربه ی ریشه کردن در زمین بایر منطقه ی امن رو دارم؛ تجربه ی سکونی چرک آلود رو... من شروع کردم ریشه هام رو هرروز از زمین ناحاصلخیز امنم بیرون کشیدن و شوری خون رو چشیدن و جاری گشتن... 

 

راستش تو این مسیر هیچی رو هیچی نمی گیرم.. چشم میدوزم به نیلی آسمون و غمم نرم میشه؛ چشم میدوزم به قدرت خاک و دلتنگیم سرد میشه؛ چشم میدوزم به حجم ابر و رنجم میگذره؛ چشم میدوزم به روانی آب و آتشم خاموش میشه و میدونم زندگی همینه؛ جمع تضادها. و همین قشنگش میکنه و همین من رو لطیف میکنه و قلبم رو رقیق؛ هم با خودم و هم با دنیا.. همینه که فرصت میدم هم به خودم و هم به دنیا.. 

 

من هرروز قدم های کوچک و ناشیانه م رو برمیدارم و معلق میشم و سبک و گذرا.. میدونم هیچی نمی مونه؛ همه چیز رفتنیه و مرگ نزدیکه.. 

 

من زندگی رو که یک طنز تلخه، شادانه و بیخیالانه و سرخوشانه میرقصم و میذارم بلرزم از ترس اما پیش برم. میذارم عالی نباشم اما پیش برم؛ میذارم بهترین نباشم اما پیش برم؛ میذارم پیش برم و دیوانگی، از خود بیخودم کنه؛ همینه که ذهن پرحرف وسواسیم رو شفا دادم.. همینه که فکر نمیکنم؛ فکر مزخرف و توهمیم کم شده.. همینه که بی فکر میبینم اینجام و بدون اینکه بدونم میخوام چی بنویسم، خلق میکنم و قضاوتها واسه م باد هواست..

 

و تنها آفرینندگی در  ذاتش واسه م مهمه مبرا از صفاتش... و این وسط که خیلی چیزها مهم نیست 😅😅 مهم ترینش عجله ست که مهم نیست 😇😇

 

همینه که قلبم روشن شده و روحم سبک و لحظه هام سرشار.. و میدونم شگفتی ها ادامه دارند هرچند انتظارها رو هرروز به شکل تازه ای نمیکشم و نمی ذارم انتظارها هم من رو بکشند!! 

 

این یک دو سه روز نوبت عمر گذشت..

چون آب به جویبار و چون باد به دشت..

هرگز غم دو روز مرا یاد نگشت..

روزی که نیامده ست و روزی که گذشت..

 

#خیام_درمانی     #لحظه_درمانی   #کلمه_درمانی_امروز_من

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۶

نظرات  (۴)

۰۷ دی ۹۹ ، ۰۵:۰۸ گیسو کمند

نیکی و بدی که در نماد بشر است

شادی و غمی که در قضا و قدر است

با چرخ مکن حواله کاندر ره عقل

چرخ از تو هزار بار بیچاره تر است.

 

کامنت های مینا و جوابها رو خوندم😊 فکر میکنم درستش این باشه که غم با کسره خونده بشه یعنی غمِ دو روز یا شایدم این اشتباه تایپی اون موقع بوده دو ، تو بوده ولی اشتباهی دو نوشته شده. هرگز غم تو ، روز مرا یاد نگشت. مثلاً خیام جان خواسته لا به لای شعرش به یکی بگه اصلاً برام مهم نیستی و این صوبتا. بهش بگه که توی هیچ روزی غم نبودنت رو نداشتم😅

پاسخ:
 تفسیرها دارن زیاد میشن😅
این همه شعر از خیام.. صاف باید اینو مینوشتم من 😇
روزت حسابی خوش گیسو ... 
۰۶ دی ۹۹ ، ۲۳:۳۸ بلاگر کبیر ^_^

ای بابا ای بابا شعره رفت رو مخم 🤤

 

رفتم یه کم درباره اش خوندم دیدم این مساله با وزن مصرعی که عنوان کردم فقط برای من نیست و خیلی درباره اش بحثه 🤦🏻‍♀️

 

مثلا یک سری گفتن قبل از دو روز واژه ی این جا انداخته شده چون مشخصا داره به دو روز خاص اشاره میکنه باید این بیاد قبل دو روز. یه جا هم خوندم اصلا بخاطر وزن اشتباه در اینکه شعر مال خیام باشه تردید هست..

 

ولم کن ولم کن بذار بخوابم سایه🤐🥴

مهم پیامش بود که خوب بود 🤗💚

پاسخ:
چه جااالب که رو مخ منم رفت 😅 بعد چند جا رو خوندم، همینطوری بود.. بعد یکم به خیام خندیدم 🤭🤭🙄 حلالم کنه.. گفتم  که در لحظه ی حال کمال ناطلبی بوده، دمش گرم 😅 .. 
بعد همسر رو صدا زدم گفتم این چی میگه 😅😅😅 بعد گفتم من یه( این ) میذارم قبلش، بعد دیگه نذاشت و گفت باباا سایه نکن این کارو، برش دااار 😅
خلاصه جانم همچنان پیامش میتونه مستم کنه و خیام خرابم 😇😇😇 
بخواب جانم وگرنه جفتمون رد میدیم امشب از دست این جناب خیام.. منکه البته رد داده خدایی هم هستم 😅😅
۰۶ دی ۹۹ ، ۲۳:۲۹ بلاگر کبیر ^_^

اشتباه کردم . اشتباه تایپی در کار نبود . 

وزن مصرع سومش رو زبونم نچرخید فکر کردم مساله ای داره

پاسخ:
آقاا تو کامنت سومت جواب میدم اینو..‌
۰۶ دی ۹۹ ، ۲۳:۲۷ بلاگر کبیر ^_^

چقدر بهت افتخار میکنم...

 

عزیزکم فکر میکنم شعر یه اشتباه تایپی داره

پاسخ:
مرسی مینا 🥰💙 یوهووو.. 😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">