سایه های نور و....

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

زندگی آسان و روان است اگر...

پنجشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷ ق.ظ

دیشب بعد از نوشتن پستم، حسابی به موهام رسیدم و نوازششون کرد.. برنج دم کردم، سیب زمینی سرخ کردم و یک سالاد شیرازی خوشگل و دلبر آماده کردم. به نظرم سالاد شیرازی وقتی با حوصله و ریز خرد بشه، یه تابلوی هنری همه چیز تمامه که میتونه تمام حواس پنج گانه تو کامل به خودش اختصاص بده 😂 منم راستش حسابی باهاش عشقبازی کردم 😊

همسر رسید خونه و من واقعا مصداق شعر ( از در، درآمدی و من از خود به در شدم) بودم .. چشمای مهربونو صورت آرومشو که دیدم،، دیگه روی پای خودم بند نبودم و اگه کرونا نبود حتما میپریدم بغلشو حسابی میچلوندمش،، عوضش واسش جیغ جیغ کردمو شعر خوندمو غوغا به پا کردم 😄

رابطه ها خیلی عجیبن،، خیلی جذابن و هرکس باید فرمول های خودشو از دل روابطش بیرون بکشه .. برای من فرمول اینه: ماها میتونیم آدمهای امن زندگیمونو داشته باشیم،، میتونیم از امنیت رابطه سرشار بشیم، اگر قبلش با خودمون به امنیت رسیده باشیم. امنیت با خود،، یعنی خودت بودن حتی با عیب ها و بدی هات و بی هیچ تظاهری.. اینجوری هرروز بیشتر خودتو میشناسی، هرروز بیشتر خودت میشی، هرروز بیشتر خودتو کشف میکنی،، خودتو میبینی،، احساساتتو درک میکنی.. اینجوری با نگاه به خودت و تمرکز روی خودت هرروز قوی تر میشی و کمترین آسیب رو به خودت میزنی و بیشترین درک و عشق رو به خودت میدی.. کسی که به خودش آسیب نزنه و در امنیتی شخصی باشه، به دیگری هم آسیب نمیزنه ... من گذشته ها اصلا خودمو نمیشناختم، خودمو گم کرده بودم و هرچیز رو از روابط میخواستم.. حالا اما اول از همه عاشق خودمم،، قبل از هرکس از خودم میخوام و با خودم پر از شادی و شوقم ... رابطه ی زیبا، آرام و کاشفانه با خودت،، تورو قدرتمندترین میکنه،، اینجوری دیگه بدون اینکه بخوای دوست داشتنی باشی یا محتاج دوست داشته شدن باشی،، دوست داشتنی و جذاب خواهی شد ... 

باهم شام خوردیم،، خندیدیم.. چالش های ورزشی انجام دادیم و همه شو باختم ... به هم ویدئوهای جذاب نشون دادیم و شب دونفره مون تمام شد.. پیشش موندم تا خوابش برد و وقتی آروم زیر پتو نفس میکشید،، زیباترین تصویر جهان جلوی چشمام نقش بسته بوووددد.. 

من اما شبم ادامه داشت.. و ذوق خلوت و تنهایی با خودم، همه ی وجودمو پر کرده بود.. همسر میگه تو از تنها شدن با خودت سیر نمیشی و واقعا هم همینه،، اگر یاد بگیریم چطور از تنها موندن با خودمون سیر نشیم،، کسایی که عاشقشونیم از بودن با ما سیر نمیشن، اینجوری هیجان، شادابی، گرمی و کلی حال و صفا تو رابطه هامون میاد و مهمتر از آمدن، میمونه ...

واسه ی خودم تو فنجون سفید گل آبیم چایی ریختم،، تکالیف زبانمو انجام دادم.. کتاب خوندم و به جذابترین قسمت شبم رسیدم : مراقبه... من عاشق مدیتیشن، متافیزیک، عرفان و ماورا هستم ... این لحظات منو جادو میکنن و به عمیق ترین بخش های وجودیم میکشونن که من با  رفتن بهشون، پر از شفافیت، شجاعت و قدرت میشم...  

امروز صبح ساعت ۷:۳۰ بیدار شدم.. خامه عسل و شیرنسکافه خوردم،، کلاس آنلاینم شروع شد.. کل کلاس استاد ازم تعریف کرد و من نه از تعریف ها،، بلکه به خاطر پا گذاشتن روی ترس هام،، بیرون زدن از مناطق امنم و بدون اهمیت دادن به نظر  بقیه،، خوندن متن های انگلیسی و جواب دادن سوالات خوشحال بودم .. هرکس دلایل خودشو داره،، من به خاطر گذر از خودم و تجربه های جدید هرچند کوچک، تلاش میکنم و پر از کیف میشم .. وقتی آسیبی نمیزنی،، بی پروا بگو،، شجاعانه عمل کن،، رها و آزاد بیرون بریز و با حس و حال بعدش،، کیفور شو.. هیچی عجیب تر و جذابتر از این نیست که بعد کاری از خودت راضی و ممنون باشی.. این حتی برای من یک ترازو و مقیاسه،، به کاری که میخوام انجام بدم فکر میکنم که آیا بعدش از خودم راضیم؟ از خودم ممنونم؟ بیشتر عاشق خودم شدم یا نه ... بعد تصمیم میگیرمو عمل میکنم .. روش فوق العاده ایه واسه من ... پر از کشف و رشد و شادی و عشق به خود میشم با این روش و پر از رهایی و قدرت ... 

خب من برم.. میوه بخورم،، ناهار هم که دارم.. شام میخوام دمی گوجه بپزم با گوشت کبابی... دمی گوجه های مامان بزرگم تک و بی نظیره. منم از اون یاد گرفتم و خودمو همسر عاشق این غذاییم ... 

تا قبل از آماده کردن  شام هم میخوام سریال جدیدمو شروع کنم و بیشتر وقتم رو اختصاص بدم به کاری که دیروز گفتم باید انجام بدم و عقبش میندازم ... بعد از انجام اون کار، چیزهای هیجان انگیزی به زندگیم اضافه میشن و من از الان واسشون پر از ذوقم.. 

و قبل از همه ی اینا میرم توی تراس و با آسمون ابری حرف میزنم.. به نظرم آسمون ابری و خاکستری با رگه های نقره ای،، پر از حرف،، پر از ابهت، پر از شگفتی و پر از زندگیه .. به اندازه ی زندگی،، متضاد و اصیل و مرموزه ... همه چیز رو باهم داره و تورو به اصل خودت میبره که مجموع خوبی و بدی، عیب و حسنی.. خود خودت که در عین کمبود، نداشتن و عیب،، کامل،، بزرگ،، دارا و باشکوهی ... 

 

اگر فقط با تمام وجود بدانم که کمالی نیست اما همه چیز کامل است،، عیب ها هستند اما زیبایند... غمها هستند اما باشکوهند... مرگها هستند اما زنده اند،، عجب قدرتی میابم من و عجب زوری پیدا میکند زندگی ... !!! 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۹/۰۲/۱۱
سایه نوری

نظرات  (۳)

در ادامهء جوابت به اقاقیا

من یه پست تو اینستا گرامم گذاشتم روز معلم

و روز معلم رو به کوچولوترین معلمم تبریک گفتم و نوشتم چیزهایی که تو این هفت سال از هومان یاد گرفتم هیچوقت هیچ کس تو زندگیم قبلا بهم یاد نداده بود

https://www.instagram.com/nasimnoorafkan/

پستهات می دونی چطوریه ؟آدم صبح که از خواب بیدار میشه باید بیاد اینجا یه دور چندتا پست رو بخونه بعد یادش بیاد چطوری زندگی کنه بره

پاسخ:
بچه هااا،، خود لحظه ی حالن .. خودشونن.. اونچه میخوانو با تمام خوب  و بد زندگی میکنن، واقعین .. پر از نکته ن ... 
عجب کامنتیی 😊 نمیدونم چی بگم اما زندگی اصیل خیلییی قشنگهه.. مرسی از تو که میخونی 😘😘
۱۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۱:۳۵ بلاگر کبیر ^_^

از اون پستها بود که هزار بار بخونم و سیر نشم....

سایه؟ تمرین خیلی بزرگ من همون چیزهاییه که در مورد خود دوستیِ مقدم بر دوست داشته شدن تو رابطه نوشتی... و جریان اخیرم با سیاوش بهم نشون داد هنوز این بزرگترین نقطه ضعفمه. 

 

درمورد مراقبه ها مینویسی سایه؟ لطفا

پاسخ:
میدونی مینا شدنیه که اصلا دیگه خیلی دوست داشته شدن مهم نباشه اما دوست داشته بشی.. و همه ش برمیگرده به با خودت بودن،، رفتارت به خودت .. خوشگذرونی با خودت .. اینکه چقدر با خودت کیف میکنی و خوش میگذره با خودت  بهت.. تو همیشه خودتو داری،، حالا فکر کن راه لذت بردن با خودتی رو پیدا کنی که همیشه هست،، اینجوری لذت دائمی میشه، انرژیهات میرن بالا و عشق بی اینکه بخوای و براش تلاش کنی، از هر طرف سرازیر میشه.. عشق درست، عشق واقعی،، از آدمهای درست..  امنیت، و.... از راه میرسند،، دلم میخواد یه ایبوک درباره ش بنویسم.. درباره قدرت خودتو داشتن ... 
میدونی مینا من تو مراقبه اول راهم،، از یوتیوب و... کمک میگیرم.. سختو پیچیده ش نمیکنم .. موزیک بی کلام خاص، نور کم، چشمان بسته، شمع و عود و حرکات دست و پا و... از ناخودآگاه همراه با لحظه یه رقص من درآوردی...
 دراز کشیدن راحت، توجه به دم و بازدم .. 
نگاه به آسمون در سکوت یا درختا،، ماه و......
حمام عالی و در لحظه به همراه اسکراب نمک دریا،، عود شمع،، خوشبوکننده،،غرق در آب و صدای آب... 
درباره مراقبه تک قلب، دو قلب.. چاکراها.. اینا هم میخوام یه تحقیقاتی بکنم ..
همین دیگه دانسته هام کمه اما عشقم زیاده به این چیزا ..
برای خواب خوب و عمیق مراقبه میکنم و نتیجه ش واسم بی نظیره. 
مرافب باش تو سرچ مراقبه، چیزی نیاری که آزارت بده ..
 مراقبه برای خواب عمیق.. برای رهایی ذهن .. برای تصور و... 

سایه جان

سلام

خوندمت عزیزم مثل همیشه زیبا و پر احساس

غبطه میخورم بهت

چقدر خوب میبینی

میشه گفت هیچ لحظه ای رو از دست نمیدی

 

سایه...

یه چیزی بگم

آدم وقتی بچه داره خیلی اینجوری بودن براش سخته.

همش درگیری ، در خدمتی

فرصت برات نمیمونه که اینطوری خلوت کنی

 

میخونمت....

مرتب...

هر پست رو چندین بار

 

ممنونم⁦♥️⁩

پاسخ:
اقاقیا تو در جایگاه خودت و در مقام اقاقیا زیبا و شگفت انگیزی،، هرجور که باشی.. چرا اقاقیا منم لحظه هایی رو از دست میدم،، اتفاقا میخوام ازشون بنویسم .. 
میدونی هرکس امروز و این لحظه ش همونطوریه که باید باشه.. به خودت فرصت بدی،، راهشو پیدا میکنی ... 
اصلا بچه ها معلم هستن به نظرم ... با بچه ت کیف کن .. از همونی که داری لذت ببر تا هستی راه خلوت و تنهایی هم واست باز کنه .. 
بچه ها در لحظه ترینن.. سرخوش ترینن.. هوشیارترینن.. باشکوه ترینن.. هیچ کنترلی ندارن.. با خودشون خوشن.. بیخیالن.. زود فراموش میکنن.. اونچه دوست دارن رو با لذت و به تمامی انجام میدن... از بچه ها هرلحظه میشه آموخت.. میشه باهاشون به لحظه رسید.. روی همونی که داری تمرکز کن .. و باهاش کیف کن .. این شرایط همه ی اون چیزیه که بهش نیاز داری.. قدرشو بدون .. بچه ت رو ببین .. اون یک تکه ی الماس گونه از هستی، طبیعت و خداست .. همونیه که میتونه تورو شفا بده .. برای تو با بچه،، خیلیم آسونه، چون راهی که میخوای پیدا کنی رو،، یکی روبه روت، همین الان توشه.. فقط برو تو مسیرش و کنارش قدم بزن.. با سکوت،، بی حرف و شرطی کردن .. از دل زندگیت، فرصت ها رو بیرون بکش .. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">