سایه های نور و....

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

زندگی گذر از نور به سایه و سایه به نور است...

شیرینی لحظه ی عصر جمعه😇😇😇

جمعه, ۵ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۴۷ ب.ظ

عصر جمعه ی به غایت جذابیه .. چایی دارچینیم در حال دم کشیدنه؛ خونه برق میزنه و مرتبه؛ خودم تیشرت سرخابیم رو پوشیدم و دارم بازی میکنم تو وبلاگم 😇😇... شاد و سرخوش و مشعوف و امیدوارم؛ و اینا چیزایین که اکثرا آدمها رو متعجب میکنه درباره م و واقعا نمیدونم چرا؟!

 

اما باید بگم که هیچ اتفاق خاصی نیفتاده! فقط کارهای امروزم رو انجام دادم؛ صبحانه و ناهار عالی و سالمی خوردیم.. خونه رو قبل از اینکه بخواد وقتم رو بگیره و قبل از اینکه کثیف بشه، جمع و جور و تمیز کردم  و جاروی ۷ دقیقه ای زدم و گردگیری ۵ دقیقه ای کردم و تی ۵ دقیقه ای.. میوه و آب و مولتی ویتامین یادم نرفته.. برنامه های مربوط به دانشگاه، پروژه، کارم و ... رو هم پیش بردم. و تصویر روشنی هم دارم و واسه خودم کشیدم برای برنامه های تازه، وضعیت خواب، کارهای جدیدی که باید وارد بشن و ...

حواسمم هست هربار روی تعداد کمی کار تمرکز کنم تا با قدرت و عشق و اشتیاق و دیوانگی پیش ببرمشون.. و کیفیت لحظه هام مخدوش نشه. 

 

همین...  و من واسه همین روزها.. همین لحظات گرم و شیرین و آبدار، شاکرم. قلبم با دیدن آسمون میکوبه. گوشهام از صدای کتری پره.. نشسته سر کلاس آنلاینش.. من کنارش داشتم چیزهایی که باید رو میشنیدم و کارهام رو انجام میدادم. حالا هم اومدم تا با نوشتن، عشق کنم و خودم رو تازه کنم برای ادامه ی روز. یه جلسه هم ساعت ۱۰شب دارم که باید براش آماده بشم.. 

 

دیدن خودم.. کمک به خودم.. گرفتن دست خودم.. هرلحظه رو دریافتن و انتخاب کردن، از دست ندادن هیچ لحظه ای از روز، درک روز، تمرکز و قرار بر بدن و روح و لحظه ... اینها.. اینا نجات بخش هستند. و دنیا مردنیست!

 

منم مثل همه خیلی چیزها رو ندارم اما انتخابم اینه با چیزهایی که دارم، بسازم و پیش برم و دیوانگی کنم.. میسپارم خودم رو به لحظه و میدونم هرچی بهم میده، نیاز این ساعت از زندگیمه و به جای مقاومت، شل میگیرم( دیدید وقتی میخوایم آمپول بزنیم میگن سفت نگیر باباا 😅😅 یه چیزی تو همون مایه ها راستش) 

 

برم چایی دارچینی بریزم واسه هردومون و یه برش از کیک لطیفم ببرم. امروز چاییم رو تنها میخورم توی تراس و رو به آسمون شافی.. و عصر زمستانیم رو مبارک میکنم.. بعدش هندزفیریم رو میذارم تو گوشم و رو به شیشه گاز بالا پایین میپرم و باهاش میخونم😇😊😊 بعد میرم ادامه ی ویسم رو گوش میدم. چیزهایی که باید رو مینویسم. و آماده میشم واسه جلسه ی شب .. 

 

عصر جمعه ی زمستونیتون رو بسازید با هرچیزی که الان دنیا بهتون داده.. همونی که داده رو ببینیدش؛ برقش بندازید؛ بوش بکشید؛ کیفش رو ببرید و تا ذره ی آخر زندگیش کنید تا راه ورود جدیدها و جذاب ترها رو باز کنید... خودتون هم اینجوری باز و گشاده و پذیرا میشید. و سبک و محو و دور و ذره!! 

 

عاشق این شعر خیام هستم و با تمام وجود زندگیش کردم و میکنم و تا هستم خواهم کرد: 

خیام اگر ز باده مستی خوش باش...

با ماهرخی اگر نشستی خوش باش...

چون عاقبت کار جهان نیستی است

انگار که نیستی، چو هستی خوش باش... 

 

عالی نیست و معرکه و شورانگیز این شعر؟! 😇😇😊😊🥰🥰

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۵

نظرات  (۳)

۰۶ دی ۹۹ ، ۰۵:۲۶ گیسو کمند

حالا با این که من آدم چای خوری نیستم ولی با صدای کتری موافقم👌🏻 اصلاً صدای کتری صدای جریان زندگیه😄

 

پاسخ:
کاملا باهات موافقم صدای کتری که پیچیده تو سکوت خونه 😊.. 
منم اونقدری چای خور نیستم.. فقط ۱ فنجون در روز اونم چایی ایرانی همراه با دارچین/زنجفیل/زعفران/گل سرخ... و کمرنگ.. 🥰🥰
۰۵ دی ۹۹ ، ۲۰:۵۸ بلاگر کبیر ^_^

رو به شیشه ی گاز میپری :) 

من هم از این کارا میکنم تو زمانایی که حالم خوبه. 

عالی بود و معرکه و شور انگیز... سر تا پای پست 

پاسخ:
حس وهم داره واسه م گاهی به آینه قدی ترجیحش میدم 😅
میدونی مینا، من اینقددرر زیاد حالم بد بود قبلها و وحشت رو تجربه کردم و حالا میدونم انتخاب خودم بوده و با همون ۱ درصد اختیارم میتونستم ۹۹ درصد جبر زمان رو پشت سر بذارم که میگم، نه همیشه(گاهیم فقط حال بدم رو بغل میکنم و گریه و نگاه و فوقش کلمه ).. اما سعیم اینه که حال بدم رو هم رو به شیشه گاز برقصم و بلند آواز بخونم تا جایی که بتونم... 
مرسی شنیدن اینها از خوش قلم و خوش فکری مثل تو میچسبه واقعا 🥰
۰۵ دی ۹۹ ، ۲۰:۳۴ اقای ‌ میم

درود بر خیام و شعر زیباش

پاسخ:
خیام معلم لحظه ی حاله ... 😊
من بعد از سالهااا دوباره با این شعر رفتم تو دنیای سرخوشانه ی شگفتش😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">